Telefonisch verkoop? Deur aan deur verkoop? Doe het niet!

By 27 augustus 2018energie nieuws
deur-aan-deur-verkoop

Oneerlijke praktijken via telefonische en deur aan deur verkoop. Tegenwoordig is er een flinke toename in deze praktijken. Bedrijven die beweren de beste aanbieding, cashbackacties en besparingen voor verschillende diensten te kunnen voorzien. Consumenten willen graag besparen, maar dat gebeurt niet als je eenmaal in de val zit bij deze verkopers. Eenmaal getekend of bevestigd willen ze alleen maar geld innen en kom je er niet zomaar onderuit.

Wat te doen bij verkopers?

Bij telefonisch verkoop moet je het zo kort mogelijk houden. Laat geen privé gegevens via de telefoon invullen en val niet voor leuke kortingen of aanbiedingen. Beste methode is simpelweg zeggen dat je geen interesse hebt en gewoon ophangen. Bel me niet registers helpen niet, dus blijf daarvoor ook niet aan de lijn hangen. Deur aan deur verkopers zijn opdringerig en gaan niet gemakkelijk weg. Gaat je deurbel? Niet opendoen! Via de intercom duidelijk maken dat je geen interesse hebt en niet meer op reageren als er nog een keer wordt aangebeld. Kom je ze toch voor de deur tegen en beginnen ze met een verkoop praatje? Loop gewoon weg en geef ze geen moment om te praten want dan gaat het al mis. Negeren is je oplossing.

Slechte naam voor vergelijkers

Met een tablet komen deur aan deur verkopers je een energiecontract aanbieden. Niet voor vallen! Energieleveranciers kun je online zelf vergelijken. Van vakanties tot energiecontracten naar internet, bellen en tv het is allemaal te vergelijken. Aanbiedingen zijn meestal te mooi om waar te zijn. Vergelijk en stap ook over als je zelf opzoek ben naar een andere aanbieder of leverancier. Zo voorkom je overstap boetes van je huidige aanbieder of leverancier. Je weet wanneer je contract afloopt en wanneer je kan overstappen. Dan kun je vergelijken, je opties bekijken, zelf een keuze maken en zelf je gegevens invullen. Laat dat nooit door een ander invullen. Dan klopt er al iets niet.

Wat is jouw ervaring met telefonisch en deur aan deur verkoop? Laat het weten in de comments.

admin

About admin

5 Comments

  • Rick schreef:

    Emmer water over ze heen gooien

  • Beertje9 schreef:

    Laats was er eentje van Nuon geweest. Gewoon niet opendoen. Lekker op de bank blijven zitten voor de buia

  • M. Spoel schreef:

    Stond met een van ze te praten. Kwam er net een gozer met een flyer van een vergelijkingssite. Dacht ik nee hoor nog een verkoper. Gaf ie mij alleen een flyer en liep ie weg. Nou dat is verkopen!! Want heb die Nuon gozer op zn plek gezet door te vergelijken. Grappig hoe dat samen loopt.

  • Henk schreef:

    Als je niet onbeleefd wil zijn, of niet assertief bent om gewoon meteen te zeggen dat je geen interesse hebt;

    (Het is soms nogal kut als je al 5 minuten met een ‘aardige’ gast sta te praten – omdat ze het gesprek niet meteen beginnen met “HEY ENERGY KOPEN?!”)

    Zeg ik altijd iets al “Goh, dat klinkt wel interessant! Heb je een flyer met meer info? Dan zal ik het wel opzoeken. Dan meld ik me online wel aan, stuk makkelijker”

    Meestal hebben ze sowieso geen ‘extra informatie’ op papier voor je, en ze vervolgens veranderd hun toon ook van “We hebben een waanzinnige aanbieding voor je!” naar “Ja maar euhh, op die manier krijg ikke geen commissies” – wat natuurlijk heel knullig overkomt.

    • Samuel schreef:

      Ze vinden altijd wel een manier zelfs bij de media markt bieden ze t aan. Sommige mensen staan niet even stevig in de schoenen dan anderen en die vallen er wel voor. Is meestal een type contract wat wordt aangeboden en ja soms wel lastig voor die gasten want die moeten ook maar hun centen verdienen alleen is informatie niet zuiver. Langdurige contracten val.ik niet voor. Ik stap ieder jaar over met een vast energieprijs jaar contract zo bespaar ik door voordeel te halen uit de welkomst kortingen en heb ik.geen overstap boete gezeik

Leave a Reply