tesla-powerpack-hornsdale_wind-farm-sunset-1080x618

Tesla Energy zet focus op peaker elektriciteitscentrales

By | energie nieuws, groene energie | No Comments

 

Tesla energy groeit in een zodanig tempo dat het waarschijnlijk de verwachtingen zou overschrijden en hoger zal zijn voor het elektrische autobedrijf in de toekomst.

 

Tesla Energy Business is rustig aan het groeien en is hun bereik aan het verspreiden. Tesla merkt op dat de inzet van stationaire batterijen, die zijn ontworpen om elektriciteit te leveren aan residentiële woningen, bedrijven en zelfs het elektriciteitsnet. Met 450% steeg in de eerste zes maanden van 2018 alleen.

Tesla energie opslag groei

Tijdens de 2018 jaarlijkse aandeelhoudersvergadering, kondigde Elon musk aan dat Tesla er in is geslaagd om een mijlpaal van het installeren van 1 GWh van energie-opslag te bereiken voor projecten wereldwijd. Dit is slechts het begin. Het bedrijf is gericht op het verdubbelen van de batterij opslaginstallaties binnen de komende 12 maanden. Net als zijn elektrische auto’s zoals het model 3, Tesla energieproducten zoals de Powerwall 2 Home batterij systeem zien ze een overweldigende vraag van klanten. Zozeer dat de installaties voor de producten zijn vertraagd. Op de website van Tesla alleen al merkt het bedrijf op dat de nieuwe Powerwall 2 bestellingen waarschijnlijk niet zou worden aangevuld tot “laat 2018” op zijn vroegst.

Ondanks dat het bedrijf momenteel niet in staat om de productie te voldoen, heeft Tesla CTO JB Straubel opgemerkt in een recente verklaring aan de San Francisco Chronicle dat de productie van Tesla batterijen een inhaalslag zou maken begin volgend jaar. Straubel verklaarde dat terwijl Tesla de productie opschaalt zo snel als het zou kunnen, zijn er nog vertragingen als de vraag voor de residentiële markt groter is dan verwacht. De vraag van energie nutsbedrijven is ook sterk gebleven. Terug in juni landde het bedrijf een contract met Pacific Gas en Electric Co om het installeren van zijn industriële-graad Power Pack batterijen voor het opslaan van 730 MWh elektriciteit in Moss Landing;. Dat is slechts een van de vele projecten waarvoor het bedrijf is ingeschakeld.

Tesla energie vervanger van Peaker elektriciteitscentrales

Tesla energie opslag oplossingen worden meer en meer geaccepteerd door energie nutsbedrijven. Met name omdat de batterij technologie een punt heeft bereikt waar het nu de potentie heeft om inefficiënte en vuile “Peaker” elektriciteitscentrales die zijn ingeschakeld te vervangen. Deze Peaker elektriciteitscentrales worden gebruikt wanneer de vraag naar elektriciteit het hoogst is. Straubel gelooft dat de batterij oplossingen zoals die aangeboden worden door Tesla Energy klaar zijn om conventionele Peaker elektriciteitscentrales uit concurreren.

Straubel :

 

“Ik denk dat wat we zullen zien is dat we niet meer nieuwe Peaker planten zullen bouwen, indien van toepassing. Wat we al zien gebeuren is dat het aantal nieuwe centrales die in opdracht zijn gesteld drastisch lager actief zijn en batterijen zijn de aardgas Peaker planten aan het uit concurreren”.

 

Overgang van energie industrie

Tesla’s Energy initiatief om uiteindelijk Peaker elektriciteitscentrales te vervangen is zeer vergelijkbaar met de inspanningen van het bedrijf die fossiele brandstof aangedreven auto’s vervangt. Elon Musk staat bekend erom dat Tesla niet zal stoppen “totdat elke auto op de weg elektrisch is.” Gezien de recente verklaringen van de CTO, lijkt het erop dat Tesla energy waarschijnlijk niet zou stoppen totdat alle back-up elektriciteitscentrales worden aangedreven door hernieuwbare energie.

Tesla zal eigenlijk de wereld een gunst doen als haar energiebedrijf uiteindelijk helpt bij de overgang van de energie-industrie en uit de buurt van Peaker centrales houdt. Peaker centrales zijn immers verantwoordelijk voor veel vervuiling. In een case studie van de faciliteiten in CA wordt aangeduid dat Peaker elektriciteitscentrales ongeveer 30% meer kooldioxide per megawatt-uur uitstoten dan natuurlijke aardgas gecombineerde cyclus centrales, die in toenemende mate worden gebruikt als basislading centrales. De case studie merkte ook op dat 84% van de Peaker centrales zich bevinden in gebieden die kwetsbaar zijn voor milieuschade. Ook nog zijn deze Peaker centrales eigenlijk heel duur voor de consument, gezien het feit dat ze worden gebruikt wanneer de vraag naar elektriciteit op zijn hoogst is.


Geloof jij dat Tesla de wereld kan helpen? Laat het weten in de comments!

energie-uit-lage-frequentie-trillingen

Energie uit lage-frequentie trillingen

By | Energie, energie nieuws | No Comments

Een draagbare energie opwekking apparaat kan energie genereren uit de swing van een arm tijdens het wandelen of joggen, volgens een team van onderzoekers van Penn State Materials Research Instituut en de Universiteit van Utah. Het apparaat die ongeveer de grootte van een polshorloge heeft, produceert genoeg energie om een persoonlijke gezondheidscontrole systeem in werking te houden.

“De apparaten die we maken met behulp van onze geoptimaliseerde materialen lopen ergens tussen de 5 en 50 keer beter dan iets anders dat is gemeld.” Beweerd Susan Trolier-McKinstry, de Steward S. Flaschen hoogleraar Materials Science & Electrical Engineering van Penn State.

Minder kosten

Energie opwekking apparaten zijn in hoge vraag voor de miljoenen apparaten die onderdeel zijn van het IoT(Internet of Things). Door het verstrekken van continu vermogen voor een oplaadbare batterij of supercondensator, kan de energie opwekking apparaat de kosten verminderen van het verwisselen van batterijen wanneer ze niet meer functioneren en moeten weggegooid worden.

Bepaalde kristallen kunnen elektrische stroom produceren wanneer gecomprimeerd of ze kunnen van vorm veranderen wanneer een elektrische lading wordt toegepast. Deze piëzo-elektrisch effect wordt gebruikt in echografie en sonar apparaten evenals in energie opwekking.

Piëzo-elektrisch materiaal(PZT)

In dit apparaat gebruikte de ontwikkelaars een bekende piëzo-elektrisch materiaal(PZT). Het apparaat is bekleed aan beide zijden van een flexibele metalen folie tot een dikte van vier of vijf keer groter dan in de vorige apparaten. Een groter volume van het actieve materiaal komt overeen met het genereren van meer vermogen. Door het oriënteren van de laag kristalstructuur om polarisatie te optimaliseren is de prestaties(rendement) van energie opwekking verhoogd. De drukspanning die in de laag wordt gecreëerd als het is gegroeid op de flexibele metaalfolies betekent ook dat de PZT laag hoge spanningen zonder te barsten aan kan en robuustere apparaten ondersteund.

Trolier-McKinstry:

“Er waren een aantal goede materialen die een uitdaging in de wetenschap zijn”

“De eerste was hoe je de laag dikte op een hoog flexibele metalen folie krijgt. Dan moesten we de juiste kristal oriëntatie krijgen om de sterkste piëzo-elektrisch effect te krijgen”

Energie polshorloge

De medewerkers bij de Universiteit van Utah en in de afdeling van de staat van Penn van werktuigbouw ontwierp een nieuw polshorloge als apparaat dat de materialen van de PZT-Metaal folie integreert. Het apparaat maakt gebruik van een vrij roterende, excentrieke messing rotor met een magneet ingebed en meerdere PZT stralen met een magneet op elke straal. Wanneer de magneet op de rotor een van de stralen nadert weren de magneten af en buigen ze af van de straling. Dit wordt aangeduid als frequentie up-conversie. De langzame frequentie van een roterende pols wordt omgezet in een hogere frequentie schommeling. Het ontwerp van dit apparaat is efficiënter dan een standaard elektromagnetische opwekker die gebruikt wordt in zelf energie aangedreven horloges volgens Trolier-McKinstry.

Het team gelooft dat ze het vermogen kunnen verdubbelen met behulp van de koude sinteren proces, een lage-temperatuur synthesetechnologie ontwikkeld op Penn State. Ook werken de onderzoekers aan het toevoegen van een magnetische component aan de huidige mechanische om energie over een groter gedeelte van de dag te op te wekken wanneer er geen fysieke activiteit is.

moke-two-pass.jpg.860x0_q70_crop-scale

Een nieuw ras van elektrische fietsen

By | energie nieuws, groene energie | 2 Comments

In China sta je van de duizenden elektrische fietsen en scooters die je ziet verbaasd te kijken. Er zijn meer dan 200.000.000 van hen daar. Dit is een andere variatie van een geweldig idee. Het is zeer krachtig en draagt meer dan 180 kg in gewicht. Kijk maar zelf wat je van deze te gekke nieuwe elektrische fiets vind.

The Moke elektrische fiets

Het is net als de crossover van e-Bikes, met ruimte voor twee en een capaciteit van bijna 400 pond.
Met nieuwe elektrische fietsen die van overal komen deze dagen is het lastig om met je elektrische fiets uit te blinken in de e-Bike scene. Misschien door het bouwen van een die meer gemeen heeft met een bromfiets dan met een fiets, door het toevoegen van ruimte voor een passagier, of misschien zelfs beide.

Wanneer je de optie van een 1000W elektrische motor, een dual battery pack die het aandrijven van een fiets voorziet, gebouwd is om twee (of een persoon plus veel bagage) te dragen en die zijn pad oplicht met een zeer grote LED-koplamp tijdens het rollen op 4,25 ″ banden. Is de kans groot dat je hoofden laat draaien waar je ook mag rijden. Je rijdt rond in een schoner dan uw gemiddelde gasmobile.

Super krachtig

De MOKE Utility elektrische fiets biedt jouw een ongelooflijk krachtige elektrische motor aan en is beslist uniek in haar zitplaatsen regeling, want het is de enige e-Bike die is ontworpen met twee zitplaatsen voor volwassenen (of een volwassene en twee kinderen). Hoewel de meeste bestuurders niet kiezen voor de Mega-sized elektrische motor voor hun MOKE als gevolg van regelgeving voor wat de straat-legaal beschouwd zonder registratie en verzekering voor fietsen(verschild per land) zijn er steeds meer consumenten op zoek naar een elektrische fiets die een lange rijs kan maken met een volle lading. De 1000W versie met dubbele batterijen een goede oplossing daarvoor.

De functies

UNIMOKE is een moderne elektrische fiets vol met functies: een stoel waar 2 volwassenen op passen, een grote selectie opties als je de 2e zit plek niet gebruikt, verstelbare handvatten en hydraulische schijfremmen komen als standaard in een 99% klaar om te rijden pakket.

De langste fiets stoel ooit!

De langste fiets stoel ooit!

Design van de UNIMOKE is gericht om een echte stedelijke voertuig te zijn. Met die extra lange zitting is hij uitermate geschikt voor hoge en zware rijders.

Alle terreinen & super krachtig

Alle terreinen & super krachtig

de UNIMOKE beschikt over een set van 20 inch dikke banden waardoor je het niet alleen voor stedelijke ritjes kan gebruiken, maar ook zorgt voor occasionele uitstapjes in het wild. De krachtige 80 nm BAFANG achter aangedreven motor zal je overal mee naartoe nemen.

Iconische metalen koplamp

Iconische metalen koplamp

Een van de bijzondere kenmerken van de UNIMOKE is de iconische Full-METALL motorfiets koplamp. Deze krachtige LED-koplamp biedt niet alleen geweldige looks, maar het kondigt anderen duidelijk aan dat er een motorvoertuig nadert.

Geen vergunning vereist!

Geen vergunning vereist!

De UNIMOKE combineert het stoere en solide gevoel van het berijden van een vintage bromfiets met de vrijheid van het bezitten van een straat legaal fiets: geen helm, verzekering of vergunning vereist!

Let op !! We verkopen dit niet en worden hier niet voor betaald !!

oplaad-energie

Wetenschappers maken batterij die elektrische auto’s oplaadt in seconden

By | energie nieuws, groene energie | 2 Comments

Een team van de Universiteit van Glasgow heeft een prototype systeem ontwikkeld die kan zorgen voor een revolutie in elektrisch reizen. De technologie maakt gebruik van een metaaloxide beschreven door onderzoekers als een “exotische roest” dat kan worden belast met elektriciteit wanneer het wordt toegevoegd aan het water. Chauffeurs zouden gebruik maken van tankstations om hun elektrische auto’s op te laden en onmiddellijk weg te rijden zodra een batterij vol is.

gelijk opladen

Prof Lee Cronin, die deel uitmaakt van het onderzoeksteam beweerd dat de vloeibare batterij de sleutel kon houden voor het maken van elektrische auto’s die een beter optie is voor fossiele brandstof voertuigen. ‘Culturele inertie ‘-Prof Cronin vertelde BBC radio’s Goodmorning Schotland programma: Dit zal een groot soort van culturele inertie overwinnen. Je kunt direct tanken op dezelfde manier met geen verandering.

“Omdat het een vloeistof is, zou het gewoon werken als normaal gebruik van dezelfde infrastructuur. Het zal zeker een grote factor worden als we ervoor kunnen zorgen dat het prototype werkt zoals we verwachten.”

Hoe werkt het

Bestuurders kunnen van de gebruikte “roest” vloeistof met behulp van een terugtrekking mondstuk aan de pomp het verwijderen. Ze zouden dan gebruik maken van een tweede mondstuk om de batterij te vullen met verse vloeistof uit de pomp.

De Glasgow team beweerd dat de vloeistof hetzelfde bereik van kilometers zou bieden als conventionele fossiele brandstoffen. Prof Cronin zei dat zijn vloeibare batterij niet verouderd op dezelfde manier als de huidige elektrische systemen.

Niet te stuiten barrière

Prof Cronin beweerd ook dat hun capaciteit(de hoeveelheid energie die ze kunnen dragen) hoger is. Volgens het team is het proces van het maken van de vloeistof niet al te moeilijk, maar opschaling van productie was de volgende uitdaging. De technologie kan ook worden gebruikt om binnenlandse energievoorziening te behouden.

Volgens de onderzoekers is er al een kleine prototype gemaakt die tot nu toe prima werkt. Prof Cronin:

“als je gaat kijken naar elektrische auto’s is de oplaad tijd een bijna niet te stuiten barrière, omdat je toch moet wachten. Zelfs met een super lader een half uur tot 45-minuten.”
“Dan is er nog de angst van de vraag of je genoeg oplaadstations hebt.”
“Ik zie een situatie waarin benzine en vloeibare batterij co-bestaan voor een tijdje.”

Het onderzoek wordt gefinancierd door de Universiteit van Glasgow, de Europese Onderzoeksraad en de Onderzoeksraad voor technische en fysische wetenschappen.


Wat vind je van deze ontwikkeling? Laat het weten in de comments

deur-aan-deur-verkoop

Telefonisch verkoop? Deur aan deur verkoop? Doe het niet!

By | energie nieuws | 5 Comments

Oneerlijke praktijken via telefonische en deur aan deur verkoop. Tegenwoordig is er een flinke toename in deze praktijken. Bedrijven die beweren de beste aanbieding, cashbackacties en besparingen voor verschillende diensten te kunnen voorzien. Consumenten willen graag besparen, maar dat gebeurt niet als je eenmaal in de val zit bij deze verkopers. Eenmaal getekend of bevestigd willen ze alleen maar geld innen en kom je er niet zomaar onderuit.

Wat te doen bij verkopers?

Bij telefonisch verkoop moet je het zo kort mogelijk houden. Laat geen privé gegevens via de telefoon invullen en val niet voor leuke kortingen of aanbiedingen. Beste methode is simpelweg zeggen dat je geen interesse hebt en gewoon ophangen. Bel me niet registers helpen niet, dus blijf daarvoor ook niet aan de lijn hangen. Deur aan deur verkopers zijn opdringerig en gaan niet gemakkelijk weg. Gaat je deurbel? Niet opendoen! Via de intercom duidelijk maken dat je geen interesse hebt en niet meer op reageren als er nog een keer wordt aangebeld. Kom je ze toch voor de deur tegen en beginnen ze met een verkoop praatje? Loop gewoon weg en geef ze geen moment om te praten want dan gaat het al mis. Negeren is je oplossing.

Slechte naam voor vergelijkers

Met een tablet komen deur aan deur verkopers je een energiecontract aanbieden. Niet voor vallen! Energieleveranciers kun je online zelf vergelijken. Van vakanties tot energiecontracten naar internet, bellen en tv het is allemaal te vergelijken. Aanbiedingen zijn meestal te mooi om waar te zijn. Vergelijk en stap ook over als je zelf opzoek ben naar een andere aanbieder of leverancier. Zo voorkom je overstap boetes van je huidige aanbieder of leverancier. Je weet wanneer je contract afloopt en wanneer je kan overstappen. Dan kun je vergelijken, je opties bekijken, zelf een keuze maken en zelf je gegevens invullen. Laat dat nooit door een ander invullen. Dan klopt er al iets niet.

Wat is jouw ervaring met telefonisch en deur aan deur verkoop? Laat het weten in de comments.